Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
NOMINATA 2018
Instruções aos Autores
Template de Publicação
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 24 No. 82 (2024): Editoração de periódicos científicos em Educação: tópicos contemporâneos
Vol. 24 No. 82 (2024): Editoração de periódicos científicos em Educação: tópicos contemporâneos
Published:
2024-09-12
Editorial
Editoração de periódicos científicos em educação
tópicos contemporâneos
Carlo Schmidt, Jefferson Mainardes, Alboni Dudeque Pianovski Vieira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AP01
Dossier
Problematizations around scientific production in graduate education:
from the commodification of knowledge to academic productivism
Josélia Schwanka Salomé, Eduardo Fofonca
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.DS01
Ética na editoração de periódicos científicos
reflexões sobre a formação de acadêmicos
Terezinha Oliveira, Sani de Carvalho Rutz da Silva, Maria Terezinha Bellanda Galuch
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.DS02
Balanço das contribuições apresentadas nos Congressos Nacionais de Editores de Periódicos de Educação (CONEPEd) para a editoração científica
Olivia Medeiros Neta , Rosimeri de Oliveira Dias, Maria Lília Imbiriba Sousa Colares
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.DS03
Challengens in combating plagiarism in the scientific community: perspec-tives from editorial experiencies
perspectivas de experiências editoriais
Thiago Beirigo Lopes, Dailson Evangelista Costa, Luis Andrés Castillo Bracho, Raylson dos Santos Carneiro
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.DS04
The editorial field and contemporary challenges: daydreams about Open Science
devaneios sobre a Ciência Aberta
Erika Simone de Almeida Carlos Dias, Jos´´e Rubens Lima Jardilino
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.DS05
Adherence to Open Science by Education Journals
An Analysis from the FEPAE/ANPED Catalog
Luiz Fernando Correia de Almeida, Fabiane Maia Garcia, David Goes Ferreira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.DS06
Education journals in the Centre-West region of Brazil: characterisation, evaluation and challenges.
caracterização, avaliação e desafios
Décio Gatti Júnior, Filomena Maria de Arruda Monteiro
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.DS07
Empirical, scientific and technological contributions to the publishing of a scientific Journal of Education
Marta Maria de Araújo, Cynara Teixeira Ribeiro
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.DS08
A pesquisa atrelada à prática
o caso da Revista Veredas da Secretaria Municipal da Educação de Curitiba
Erika Ferreira Floriano, Maria Sílvia Bacila
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.DS09
From theory to good editorial practice
the experience of UNICAMP's International Journal of Higher Education
Gildenir Carolino Santos, Maria de Lourdes Pinto de Almeida, José Camilo dos Santos Filho
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.DS10
Articles
Initial training in rural education degrees aimed at human formation
Luiz Jesus Santos Bonfim, Eliana Alencar Marques
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO01
A Aprendizagem docente em contextos emergentes
professores iniciantes da saúde
Juliana Spolaor Warth, Doris Pires Vargas Bolzan
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO02
Contemporary education from the perspective of neotechnicism: challenges, ideologies, and educational policies
desafios, ideologias e políticas educacionais
Mauricio dos Reis Brasão
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO03
Gamificação e conceitos matemáticos na Educação de Jovens e Adultos
Valéria Becher Trentin, Luciano Trentin
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO04
Resolução de problemas no ensino de Química
uma revisão integrativa
Natany Assai, Everton Bedin
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO05
Teacher education and the challenge of induction
contributions from research-education
Giseli Barreto da Cruz, Fernanda Lahtermaher
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO06
Acolhida e inclusão
língua familiar e língua de acolhimento a partir de uma narrativa escolar
Jeruza Santos Nobre, Cláudia Rodrigues de Freitas, Ricardo Burg Ceccim
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO07
Educação a distância e identidade profissional docente
tendências e possibilidades
Hebert Rogério do Nascimento Coutinho, Antonia Dalva França Carvalho, Joaquim Luis Medeiros Alcoforado
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO08
Theoretical Perspectives of Continuing Education in Atendimento Educacional Especializado
a study in dissertations and theses
Thiago Falcão Solon, Adelaide de Sousa Oliveira Neta, Giovana Maria Belém Falcão
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO09
Teacher education from a Collaborative Perspective
An Investigation on Brazilian Research Groups
Monica dos Santos Toledo, Monica Vasconcellos
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO10
The achievement of full university autonomy
challenges for the consolidation of quality, free, public higher education in PARANÁ HEIs (1990-2021)
Marcelo Soncini Rodrigues, Mario Luiz Neves de Azevedo
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO11
Desigualdades de oportunidades educacionais
uma análise do Ioeb nos municípios do Espírito Santo
Denilson Junio Marques Soares, Wagner dos Santos
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO12
Academic rankings in Brazilian higher education
the trajectory of the Guia do Estudante (1986-2018)
Henrique da Silva Lourenço, Adolfo Ignacio Calderón, Marco Wandercil
PDF (Português (Brasil))
PDF
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO13
The academic expectations and later experience of incoming students in Higher Education
Zena Eisenberg, Leandro S. Almeida
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.082.AO14
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Métricas
Qualis A1
atribuído pela CAPES no quadriênio 2017-2020.
Indexadores
Sugestão de leitura
Redes Sociais
Developed By
Open Journal Systems