Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
NOMINATA 2018
Instruções aos Autores
Template de Publicação
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 24 No. 81 (2024): Educação em Contextos Humanitários
Vol. 24 No. 81 (2024): Educação em Contextos Humanitários
Published:
2024-06-06
Editorial
Educação em Contextos Humanitários
Ana Maria Eyng, João Casqueira Cardoso, Candido Alberto da Costa Gomes, Maria Teresa Prieto Quezada, Alboni Dudeque Pianovski Vieira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AP01
Dossier
Education in humanitarian contexts
violation and protection of children’s rights
Ana Maria Eyng
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS01
Infâncias e migrações transnacionais
conversas sobre educação, cotidiano e tecnologias
Adriana Maria de Assumpção, Carla Antunes Pereira
PDF (Português (Brasil))
Migrants and Education: bioethics as a tool in defense of dignity and coping with vulnerabilities
a bioética como ferramenta em defesa da dignidade e do enfrentamento às vulnerabilidades
Valquiria Elita Renk, Anor Sganzerla, Diego Carlos Zanella
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS03
A rede de atendimento e o direito à educação escolar de crianças venezuelanas em Manaus
Maria Nilvane Fernandes, Diego Fernandes Pinheiro
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS04
Tendencias y desafíos en la escolarización de los migrantes venezolanos: una lectura regional
una lectura regional
Rafael Alberto González-González
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS05
The VENEZUELAN SCHOOLING IN IGARASSU/PERNAMBUCO: VENEZUELAN MIGRATION, EXCLUSION AND RESISTANCE
migração venezuelana, exclusão e resistência
Camila Lucena
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS06
Edcucational Politics to indigenous refugees: The Warao in Santarém, Pará
os Warao em Santarém, Pará
Alan Augusto Moraes Ribeiro, Simone Santana Ferreira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS07
Reconhecimento de saberes profissionais de pessoas refugiadas no Brasil, por meio da revalidação de diplomas e certificados
Fábio Soares da Silva; Acacia Zeneida Kuenzer
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS08
Desafios para a educação num campo de refugiados
uma imersão exploratória
Marco Braga
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS09
International Cooperation for Sudanese and Syrian Refugees in Jordan:
Educational Implications
Christiano Cordeiro Soares
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS10
Narrativas de Crianças Pré-Escolares em Contexto de Guerra
Suzi Montiel
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS11
The right to education for homeless boys and girls: reflections from the Census of Homeless Population in the city of Recife
reflexões a partir do Censo da População de Rua da cidade do Recife
Otávio Augusto Alves dos Santos, Raquel de Aragão Uchôa Fernandes, Humberto da Silva Miranda
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS12
“They don’t understand that here reality is different”
the (re)existence movements of the community primary school within the dump
Vanessa Silva Bernardes, Fabiana Mayboroda Gazzotti, Leandro Forell
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS13
Hope and barbarism:
A narrative of childhoods through dreams
Tatiani Müller Kohls, Denise Marcos Bussoletti
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS14
Florestania e direitos humanos na Amazônia paraense
interculturalidade e complexidade na análise do currículo
Suellen Ferreira Barbosa, Fabiana Sena da Silva, Márcio Antônio Raiol dos Santos
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS15
Territory and Curriculum:
The synchronization of Pgta Yi Esaikap and Pppr-ti of Sateré-Mawé Schools
Bruno Marcondes Franques, Ananda Machado
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS16
Between the classroom, the river and the cyberspace:
technologies as educational and environmental conservation resources in the Amazon
Samela Cristina da Silva Bonfim, Gilson Cruz Junior
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS17
MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS
DIALOGUES AND POSSIBILITIES IN TEACHER TRAINING
Alissom Brum, Saraí Patrícia Schmidt
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS18
Formative processes and learning to be a pedagogical coordinator in Childhood Education
Marta Regina Brostolin, Edneia Maria Azevedo Machado
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO04
Articles
As interfaces entre a subjetividade e a docência no curso de Psicologia
Maria Elcy Fernandes, Marilene Ribeiro Resende
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO01
Inclusive education in higher education: Teachers' desires and support actions for students with ASD
anseios docentes e ações de suporte para estudantes com TEA
Sandra Canal, Juliana dos Santos Rocha, Andreia Mendes dos Santos
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO02
The aesthetic form and the pedagogical dimension of the film “The age of the earth”, by filmmaker Glauber Rocha
Luane Cristina de Oliveira Resende, Carlos Betlinski
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO03
O amazonês através dos memes
trabalhando o glocal nas aulas de língua portuguesa
Hudson Silva de Azevedo, Sérgio Augusto Freire de Souza
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO05
O PROMULMEC e os primeiros passos da Educação Matemática
processos e dinâmicas da constituição de um novo campo profissional e de pesquisas
Eliana Almeida Reis Rocha, Wagner Rodrigues Valente, Jonathan Machado Domingues
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO06
Práticas investigativas na Educação Infantil
Uma metapesquisa focalizada em teses e dissertações (2012-2022)
Mateus Lorenzon, Cleci Teresinha Werner da Rosa, Luiz Marcelo Darroz
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO07
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Métricas
Qualis A1
atribuído pela CAPES no quadriênio 2017-2020.
Indexadores
Sugestão de leitura
Redes Sociais
Developed By
Open Journal Systems