Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Indexadores
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
NOMINATA 2018
Instruções aos Autores
Template de Publicação
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 24 No. 81 (2024): Educação em Contextos Humanitários
Vol. 24 No. 81 (2024): Educação em Contextos Humanitários
Published:
2024-06-06
Editorial
Educação em Contextos Humanitários
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AP01
Ana Maria Eyng, João Casqueira Cardoso, Candido Alberto da Costa Gomes, Maria Teresa Prieto Quezada, Alboni Dudeque Pianovski Vieira
PDF (Português (Brasil))
Dossier
Education in humanitarian contexts
violation and protection of children’s rights
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS01
Ana Maria Eyng
PDF (Português (Brasil))
Infâncias e migrações transnacionais
conversas sobre educação, cotidiano e tecnologias
Adriana Maria de Assumpção, Carla Antunes Pereira
PDF (Português (Brasil))
Migrants and Education: bioethics as a tool in defense of dignity and coping with vulnerabilities
a bioética como ferramenta em defesa da dignidade e do enfrentamento às vulnerabilidades
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS03
Valquiria Elita Renk, Anor Sganzerla, Diego Carlos Zanella
PDF (Português (Brasil))
A rede de atendimento e o direito à educação escolar de crianças venezuelanas em Manaus
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS04
Maria Nilvane Fernandes, Diego Fernandes Pinheiro
PDF (Português (Brasil))
Tendencias y desafíos en la escolarización de los migrantes venezolanos: una lectura regional
una lectura regional
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS05
Rafael Alberto González-González
PDF (Português (Brasil))
The VENEZUELAN SCHOOLING IN IGARASSU/PERNAMBUCO: VENEZUELAN MIGRATION, EXCLUSION AND RESISTANCE
migração venezuelana, exclusão e resistência
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS06
Camila Lucena
PDF (Português (Brasil))
Edcucational Politics to indigenous refugees: The Warao in Santarém, Pará
os Warao em Santarém, Pará
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS07
Alan Augusto Moraes Ribeiro, Simone Santana Ferreira
PDF (Português (Brasil))
Reconhecimento de saberes profissionais de pessoas refugiadas no Brasil, por meio da revalidação de diplomas e certificados
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS08
Fábio Soares da Silva; Acacia Zeneida Kuenzer
PDF (Português (Brasil))
Desafios para a educação num campo de refugiados
uma imersão exploratória
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS09
Marco Braga
PDF (Português (Brasil))
International Cooperation for Sudanese and Syrian Refugees in Jordan:
Educational Implications
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS10
Christiano Cordeiro Soares
PDF (Português (Brasil))
Narrativas de Crianças Pré-Escolares em Contexto de Guerra
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS11
Suzi Montiel
PDF (Português (Brasil))
The right to education for homeless boys and girls: reflections from the Census of Homeless Population in the city of Recife
reflexões a partir do Censo da População de Rua da cidade do Recife
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS12
Otávio Augusto Alves dos Santos, Raquel de Aragão Uchôa Fernandes, Humberto da Silva Miranda
PDF (Português (Brasil))
“They don’t understand that here reality is different”
the (re)existence movements of the community primary school within the dump
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS13
Vanessa Silva Bernardes, Fabiana Mayboroda Gazzotti, Leandro Forell
PDF (Português (Brasil))
Hope and barbarism:
A narrative of childhoods through dreams
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS14
Tatiani Müller Kohls, Denise Marcos Bussoletti
PDF (Português (Brasil))
Florestania e direitos humanos na Amazônia paraense
interculturalidade e complexidade na análise do currículo
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS15
Suellen Ferreira Barbosa, Fabiana Sena da Silva, Márcio Antônio Raiol dos Santos
PDF (Português (Brasil))
Territory and Curriculum:
The synchronization of Pgta Yi Esaikap and Pppr-ti of Sateré-Mawé Schools
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS16
Bruno Marcondes Franques, Ananda Machado
PDF (Português (Brasil))
Between the classroom, the river and the cyberspace:
technologies as educational and environmental conservation resources in the Amazon
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS17
Samela Cristina da Silva Bonfim, Gilson Cruz Junior
PDF (Português (Brasil))
MEDIA ALPHABETIZATION AND HUMAN RIGHTS
DIALOGUES AND POSSIBILITIES IN TEACHER TRAINING
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.DS18
Alissom Brum, Saraí Patrícia Schmidt
PDF (Português (Brasil))
Formative processes and learning to be a pedagogical coordinator in Childhood Education
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO04
Marta Regina Brostolin, Edneia Maria Azevedo Machado
PDF (Português (Brasil))
Articles
As interfaces entre a subjetividade e a docência no curso de Psicologia
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO01
Maria Elcy Fernandes, Marilene Ribeiro Resende
PDF (Português (Brasil))
Inclusive education in higher education: Teachers' desires and support actions for students with ASD
anseios docentes e ações de suporte para estudantes com TEA
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO02
Sandra Canal, Juliana dos Santos Rocha, Andreia Mendes dos Santos
PDF (Português (Brasil))
The aesthetic form and the pedagogical dimension of the film “The age of the earth”, by filmmaker Glauber Rocha
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO03
Luane Cristina de Oliveira Resende, Carlos Betlinski
PDF (Português (Brasil))
O amazonês através dos memes
trabalhando o glocal nas aulas de língua portuguesa
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO05
Hudson Silva de Azevedo, Sérgio Augusto Freire de Souza
PDF (Português (Brasil))
O PROMULMEC e os primeiros passos da Educação Matemática
processos e dinâmicas da constituição de um novo campo profissional e de pesquisas
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO06
Eliana Almeida Reis Rocha, Wagner Rodrigues Valente, Jonathan Machado Domingues
PDF (Português (Brasil))
Práticas investigativas na Educação Infantil
Uma metapesquisa focalizada em teses e dissertações (2012-2022)
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.081.AO07
Mateus Lorenzon, Cleci Teresinha Werner da Rosa, Luiz Marcelo Darroz
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Métricas
Qualis A1
atribuído pela CAPES no quadriênio 2017-2020.
Indexadores
Sugestão de leitura
Redes Sociais
Developed By
Open Journal Systems