Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Indexadores
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
NOMINATA 2018
Instruções aos Autores
Template de Publicação
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 13 No. 39 (2013): Políticas Educacionais em direitos humanos
Vol. 13 No. 39 (2013): Políticas Educacionais em direitos humanos
Published:
2013-07-11
Dossier
Educação, direitos humanos e reconstrução social nas políticas contemporâneas de escolarização no Brasil
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10199
Rodrigo Manoel Dias da Silva, Roberto Rafael Dias da Silva
485-504
PDF (Português (Brasil))
Education, human rights and social reconstruction in contemporary policies for schooling in Brazil
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v13i39.8216
Rodrigo Manoel Dias da Silva, Roberto Rafael Dias da Silva
485-504
PDF (Português (Brasil))
Violação intraescolar de direitos humanos: jogo de espelhos
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10201
Candido Alberto Gomes, Diogo Acioli, María Teresa Prieto Quezada
505-520
PDF (Português (Brasil))
Human rights violation within schools: mirrors game
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v13i39.8240
Candido Alberto Gomes, Diogo Acioli, Maria Teresa Prieto Quezada
505-520
PDF (Português (Brasil))
Do direito à Educação Superior ao desafio do acesso para todos
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10203
Lindomar Wessler Boneti, Maria Lourdes Gisi, Sirley Terezinha Filipak
521-540
PDF (Português (Brasil))
From the right to higher education to the challenge of access for all
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v13i39.8258
Lindomar Wessler Boneti, Maria Lourdes Gisi, Sirley Terezinha Filipak
521-540
PDF (Português (Brasil))
Discursos da inclusão escolar: modos de moralizar, modos de humanizar
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10207
Paula Corrêa Henning, Kamila Lockmann
541-557
PDF (Português (Brasil))
School inclusion discourses: moralizing ways, humanizing ways
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v13i39.8270
Paula Corrêa Henning, Kamila Lockmann
541-557
PDF (Português (Brasil))
Movimentos negros e direitos humanos
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10211
Paulo Vinicius Baptista da Silva, Rosa Amália Espejo Trigo, José Antonio Marçal
559-581
PDF (Português (Brasil))
Educação e qualidade: duas faces de um mesmo direito
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10213
Rosimar Serena Siqueira Esquinsani
583-603
PDF (Português (Brasil))
Education and quality: two sides of the same right
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v13i39.8288
Rosimar Serena Siqueira Esquinsani
583-603
PDF (Português (Brasil))
Garantia de direitos e diálogo com a diversidade no cotidiano escolar da Educação Básica
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10218
Ana Maria Eyng, Romilda Teodora Ens
605-628
PDF (Português (Brasil))
GUARANTEE OF RIGHTS AND DIALOGUE WITH DIVERSITY IN EVERYDAY SCHOOL OF BASIC EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v13i39.8300
Ana Maria EYNG, Romilda Teodora Ens
605-628
PDF (Português (Brasil))
Trajetória social de alunos de um curso pré-vestibular popular
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10224
Darbi Masson Suficier, Luci Regina Muzzeti, Fábio Tadeu Reina
629-649
PDF (Português (Brasil))
SOCIAL TRAJECTORY OF STUDENTS FROM A PUBLIC PREPARATORY COURSE FOR SELECTION TO UNIVERSITY
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v13i39.8312
Darbi Masson Suficier[, Luci Regina Muzzeti, Fábio Tadeu Reina
629-649
PDF (Português (Brasil))
Sentidos e significados da educação inclusiva: o que revelam os profissionais do Centro de Capacitação em Educação Inclusiva e Acessibilidade (CEIA/Canoas)
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10227
Gilberto Ferreira da Silva, Marta Nörnberg
651-672
PDF (Português (Brasil))
Senses and meanings of inclusive education: what the professionals of the Training Center of Inclusive Education and Accessibility (CEIA/Canoas) reveal
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v13i39.8327
Gilberto Ferreira da Silva, Marta Nörnberg
651-672
PDF (Português (Brasil))
Garantir o direito à educação sob a lógica performática: um estudo na Escola de Leitores
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10223
Vania Finholdt Angelo Leite
673-689
PDF (Português (Brasil))
Ensuring the right to education under performance logic: a study carried out at a Readers’ School
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v13i39.8339
Vania Finholdt Angelo Leite
673-689
PDF (Português (Brasil))
A educação infantil como direito: uma dimensão da materialização das políticas para a infância
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10221
Faní Quitéria Nascimento Rehem, Vicente de Paula Faleiros
691-710
PDF (Português (Brasil))
Early childhood education as a right: a dimension of materialization of policies for children
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v13i39.8351
Faní Quitéria Nascimento Rehem, Vicente de Paula Faleiros
691-710
PDF (Português (Brasil))
Diversidade cultural, desigualdade e exclusão: um encontro com professores da Educação Básica
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10217
Ruth Pavan
711-727
PDF (Português (Brasil))
Educação e Direitos Humanos: análise da formação no Ensino Médio e Profissional
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10216
Eliane Cleide da Silva Czernisz
729-745
PDF (Português (Brasil))
EDUCATION AND HUMAN RIGHTS: ANALYSIS OF THE DEVELOPMENT IN SECONDARY AND PROFESSIONAL SCHOOL LEVELS
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v13i39.8369
Eliane Cleide da Silva Czernisz
729-745
PDF (Português (Brasil))
Articles
La producción de conocimiento en política educacional: entre los nuevos modos de producción de conocimiento y el EEPE
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10212
César Gerónimo Tello
749-770
PDF (Português (Brasil))
Ensino rural e legitimação das ações do Estado
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10210
Flávia Obino Corrêa Werle
771-792
PDF (Português (Brasil))
RURAL EDUCATION AND LEGITIMATION OF STATE ACTIONS
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v13i39.8387
Flávia Obino Corrêa Werle
771-792
PDF (Português (Brasil))
Usos e gênese do discurso mudancista no campo educacional brasileiro
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10206
Viviane Grimm, Gilson R. de M. Pereira
793-812
PDF (Português (Brasil))
Genesis and uses of the discourses of change in the Brazilian educational field
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v13i39.8399
Viviane Grimm, Gilson R. de M. Pereira
793-812
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.10197
Maria Lourdes Gisi
475-481
PT (Português (Brasil))
EN (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Métricas
Qualis A1
atribuído pela CAPES no quadriênio 2017-2020.
Indexadores
Sugestão de leitura
Redes Sociais
Developed By
Open Journal Systems