Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
NOMINATA 2018
Instruções aos Autores
Template de Publicação
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 24 No. 83 (2024): A Educação no mundo das plataformas, da conectividade e da inteligência artificial
Vol. 24 No. 83 (2024): A Educação no mundo das plataformas, da conectividade e da inteligência artificial
Published:
2024-12-09
Editorial
A Educação no mundo das plataformas, da conectividade e da inteligência artificial
Bianca Salazar Guizzo, Edgar Roberto Kirchof, Ana Machado, Alboni Dudeque Pianovski Vieira
PDF (Português (Brasil))
Dossier
The emergence of critical AI literacy
The social reconstruction of citizenship in democracies under digital siege
Alejandro Artopoulos, Alejandra Lliteras
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.DS01
History and Artificial Intelligence:
an analysis of students' perceptions on the automation of research and teaching in History
André Luiz da Silva
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.DS02
Inteligência Artificial em Contextos Restritos de Recursos
uma revisão no ensino de ciências
Osmundo Rocha Claudino, Diego Dermeval, Luiz Rodrigues
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.DS03
Representações de mães com filhos
análises das interpretações do ChatGPT
Carine Bueira Loureiro, Fábio Yoshimitsu Okuyama
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.DS04
Artificial intelligence in education: would teachers be replaceable?
será o professorado substituível?
Candido Alberto Gomes, Carlos Ângelo de Meneses Sousa, Maria Cecília Fierro
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.DS05
Educação tecnológica na era da plataformização
a Academia Cisco
Edgar Roberto Kirchof, Vital Pereira dos Santos Junior, Augusto Russini
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.DS06
Educational improvement or communication management?
On the pedagogical meaning of platformization for education
Juliana Rossi Duci, Luiz Antônio Calmon Nabuco Lastória, João Mauro Gomes Vieira de Carvalho
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.DS07
Neoliberalism and the constitution of Mathematics teachers in the infocratic society of seduction
Fernando Fogaça, Fernanda Wanderer
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.DS08
Colonialismo Digital
desafios para a educação das mulheres numa perspectiva decolonial
Elisangela Hahn dos Santos Santiago, Jaci de Fatima Souza Candiotto, Leoncio Santiago
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.DS09
Dimensions for critical education front data-driven technologies
Jaciara de Sá Carvalho, Roberto Cardoso Freire da Silva
PDF (Português (Brasil))
Go with the flow? Professor, Influencer e a crise no sistema de peritos
Moysés Pinto Neto
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.DS11
Educação das infâncias no YouTube
problematizações a partir da parceria “Felipe Neto e Minecraft”
Daniela Ripoll, Bianca Salazar Guizzo, Joici Oliveira Ferreira Rocha
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.DS12
TecnoContos: sound fictions, technologies and education
ficções sonoras, tecnologias e educação
Tania Lucía Maddalena
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.DS13
Articles
O futuro do professor é online?
Implicações políticas, sociais e pedagógicas
Elaine Conte, Patrícia Gusmão Maciel, Amarildo Luiz Trevisan
PDF (Português (Brasil))
Projeto CONNECT e a contribuição das tecnologias digitais na formação continuada de professores
Patrícia Lupion Torres, Raquel Pasternak Glitz Kowalski, Regina Liberato Shibuta
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.AO02
“In gentle precepts":
advice for female Catholic education in the 19th century
Maria Celi Chaves Vasconcelos, Maria Teresa Santos Cunha
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.AO03
Livro didático na Educação Infantil
Perspectivas e expectativas das professoras
Débora Figueiredo, Geisa Magela Veloso
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.AO04
Estudo comparado do financiamento de políticas de ampliação da jornada escolar no Brasil e no Uruguai
Carlos Antônio Diniz Júnior
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.AO05
Social Doctrine of the Church: a new management paradigm for Higher Ed-ucation Institutions in Brazil
um novo paradigma de gestão às Instituições de Educação Superior no Brasil
Valdir Borges, Sirley Terezinha Filipak, Jairo de Sousa Coelho
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.AO06
Municipal management of the rural school in Londrina/PR (1949-1992)
Gabriela da Silva Sacchelli, Tony Honorato
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.AO07
Education, democracy and modernity in the movement of the pioneers of New Education (Brazil, 1932/1959)
Carlos Renato Carola, Mário Henrique Leite Souza
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.AO08
AN Critique of humanism os an ideology in education
Alessandro de Melo, Ana Claudia Marochi
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/1981-416X.24.083.AO09
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Métricas
Qualis A1
atribuído pela CAPES no quadriênio 2017-2020.
Indexadores
Sugestão de leitura
Redes Sociais
Developed By
Open Journal Systems