Vol. 14 No 43 (2014): Cultura e infância: implicações para a formação de professores

Publiée: 2014-07-12

Dossiê

  • Culturas infantis: contribuições e reflexões

    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.ds01
    Maria Carmen Silveira Barbosa
    645-667
  • Aprendizaje global en el aula de 5 años basado en el método científico

    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS02
    Elena Soler López, Blanca Arteaga Martínez
    669-691
  • Educação, cultura e infância no Parque Infantil paulistano (1947-1957)

    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS03
    Moysés Kuhlmann Junior, Fabiana Silva Fernandes
    693-716
  • A criança, as culturas infantis e o amplo sentido do termo brincadeira

    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS04
    Nélio Eduardo Spréa, Marynelma Camargo Garanhani
    717-735
  • A criança e o brincar como experiência de cultura

    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS05
    Evelise Maria Labatut Portilho, Carla Cristina Tosatto
    737-758
  • Cidade como metáfora de si: representação socioespacial de Cuiabá-MT segundo a criança

    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS06
    Eliza M. P. da Silva, Daniela B. da S. F. Andrade
    759-779
  • O desenvolvimento do pensamento histórico na Educação Infantil: possibilidades do trabalho com arquivos familiares[

    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS08
    Geyso Dongley Germinari
    805-819
  • As culturas da infância no trabalho docente da Educação Infantil

    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS09
    Márcia Regina Canhoto de Lima, José Milton de Lima
    821-840

Artigos

Apresentação

  • Editorial

    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.ED01
    Evelise Maria Labatut Portilho
    637-641

Documentos

  • La recherche en sciences sociales aujourd’hui

    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2062
    Michel Messu
    941-953

Traduções

  • Among laws, decrees and rulings… school inclusion in the neoliberal game

    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DC01
    Gisele Ruiz Silva, Paula Corrêa Henning
    843-864
  • Continuing teachers formation: the partnership between university and school to leadership and the recognition of teaching work

    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2074
    Mari Margarete dos Santos Forster, Tatiane Costa Leite
    865-887
  • Practice as a curriculum component: questions and reflections

    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2080
    Samuel de Souza Neto, Vandeí Pinto da Silva
    889-909
  • Education, culture and childhood in the Playground: city of São Paulo (1947-1957)

    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2089
    Moysés Kuhlmann Jr.
    693-716
  • The child, children’s cultures and the broad sense of the term ‘play’

    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2098
    Nélio Eduardo Spréa
    717-735
  • The development of the historical thought in Primary Education: possibilities of using family files

    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2107
    Geyso Dongley Germinari
    805-819
  • Cultures of childhood in the work of early childhood education teachers

    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2110
    Márcia Regina Canhoto de Lima, José Milton de Lima
    821-840