Vol. 14 No. 43 (2014): Cultura e infância: implicações para a formação de professores

Published: 2014-07-12

Dossier

  • Culturas infantis: contribuições e reflexões

    Maria Carmen Silveira Barbosa
    645-667
    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.ds01
  • Aprendizaje global en el aula de 5 años basado en el método científico

    Elena Soler López, Blanca Arteaga Martínez
    669-691
    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS02
  • Educação, cultura e infância no Parque Infantil paulistano (1947-1957)

    Moysés Kuhlmann Junior, Fabiana Silva Fernandes
    693-716
    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS03
  • A criança, as culturas infantis e o amplo sentido do termo brincadeira

    Nélio Eduardo Spréa, Marynelma Camargo Garanhani
    717-735
    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS04
  • A criança e o brincar como experiência de cultura

    Evelise Maria Labatut Portilho, Carla Cristina Tosatto
    737-758
    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS05
  • Cidade como metáfora de si: representação socioespacial de Cuiabá-MT segundo a criança

    Eliza M. P. da Silva, Daniela B. da S. F. Andrade
    759-779
    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS06
  • O desenvolvimento do pensamento histórico na Educação Infantil: possibilidades do trabalho com arquivos familiares[

    Geyso Dongley Germinari
    805-819
    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS08
  • As culturas da infância no trabalho docente da Educação Infantil

    Márcia Regina Canhoto de Lima, José Milton de Lima
    821-840
    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DS09

Articles

Editorial

  • Editorial

    Evelise Maria Labatut Portilho
    637-641
    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.ED01

Documents

  • La recherche en sciences sociales aujourd’hui

    Michel Messu
    941-953
    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2062

Translations

  • Among laws, decrees and rulings… school inclusion in the neoliberal game

    Gisele Ruiz Silva, Paula Corrêa Henning
    843-864
    DOI: https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.043.DC01
  • Continuing teachers formation: the partnership between university and school to leadership and the recognition of teaching work

    Mari Margarete dos Santos Forster, Tatiane Costa Leite
    865-887
    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2074
  • Practice as a curriculum component: questions and reflections

    Samuel de Souza Neto, Vandeí Pinto da Silva
    889-909
    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2080
  • Education, culture and childhood in the Playground: city of São Paulo (1947-1957)

    Moysés Kuhlmann Jr.
    693-716
    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2089
  • The child, children’s cultures and the broad sense of the term ‘play’

    Nélio Eduardo Spréa
    717-735
    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2098
  • The development of the historical thought in Primary Education: possibilities of using family files

    Geyso Dongley Germinari
    805-819
    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2107
  • Cultures of childhood in the work of early childhood education teachers

    Márcia Regina Canhoto de Lima, José Milton de Lima
    821-840
    DOI: https://doi.org/10.7213/rde.v14i43.2110