Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
NOMINATA 2018
Instruções aos Autores
Template de Publicação
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 14 No. 42 (2014): Formação de professores: interlocução universidade e educação básica
Vol. 14 No. 42 (2014): Formação de professores: interlocução universidade e educação básica
Published:
2014-07-12
Dossier
FORMAÇÃO DE PROFESSORES PARA A EDUCAÇÃO SUPERIOR E A DIVERSIDADE DA DOCÊNCIA
Ilma Passos Alencastro Veiga
327-342
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.DS01
Teachers’ formation for Higher Education and the diversity in the docence/teaching
Ilma Passos Alencastro Veiga
327-342
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v14i42.6527
Licenciaturas e anos iniciais da Educação Básica: uma interlocução necessária na formação de professores
Simone Regina Manosso Cartaxo, Pura Lúcia Oliver Martins
343-367
PT (Português (Brasil))
EN (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.DS02
Interação universidade e escola: uma colaboração entre ações e discursos
Gionara Tauchen, Catia Piccolo Viero Devechi, Amarildo Luiz Trevisan
369-393
PT (Português (Brasil))
EN (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.DS03
O PIBID como “terceiro espaço” de formação inicial de professores
Helena Maria dos Santos Felício
395-414
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.DS05
PIBID as the “third space” in the initial formation of teachers
Helena Maria dos Santos Felício
415-434
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v14i42.6593
A construção de práticas pedagógicas inter/multiculturais no ensino fundamental e os saberes docentes
Emília Freitas de Lima
435-455
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.DS04
The construction of inter/multicultural pedagogical practices in the elementary teaching and the teaching knowledge
Emília Freitas de Lima
395-414
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v14i42.6620
Formação docente, valores éticos e cultura das mídias digitais: referenciais das práticas de professores para a escola contemporânea
Regina Cely de Campos Hagemeyer
415-434
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.DS06
Teacher’s formation, ethical values and the cultural digital media: referential from teacher’s practices in the contemporary school
Regina Cely de Campos Hagemeyer
435-455
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v14i42.6644
A consolidação de grupos de aprendizagem em projeto de formação continuada
Fernanda Keila Marinho da Silva, Viviane Lousada Cracel, Maurício Compiani
457-476
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.DS07
The consolidation of learning groups in the continuing education project
Fernanda Keila Marinho da Silva, Viviane Lousada Cracel, Maurício Compiani
457-476
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v14i42.6680
Diferentes olhares sobre a docência: de qual professor estamos falando?
Maiane Liana Hatschbach Ourique, João Luis Pereira Ourique
477-499
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.DS08
Different perspectives on teaching: of what teacher are we talking about?
Maiane Liana Hatschbach Ourique, João Luis Pereira Ourique
477-499
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v14i42.6692
Evasão ou permanência na profissão: políticas educacionais e representações sociais de professores
Romilda Teodora Ens, Ana Maria Eyng, Maria Lourdes Gisi, Marciele Stiegler Ribas
501-523
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.DS09
Evasion or permanence in the profession: educational policies and social representations of teachers
Romilda Teodora Ens, Ana Maria Eyng, Maria Lourdes Gisi, Marciele Stiegler Ribas
501-523
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v14i42.6704
Articles
Formação de professores: as diretrizes nacionais e o poder local
Maria Eliza Nogueira Oliveira, Graziela Zambão Abdian
527-548
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.AO01
Profissionalidade e formação docente: representações sociais de professores
Rejane Dias da Silva, Adelaide Alves Dias, Sonia de Almeida Pimenta
549-568
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.AO02
Professionalism and teacher education: social representations of teachers
Rejane Dias da Silva, Adelaide Alves Dias, Sonia de Almeida Pimenta
549-568
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v14i42.6782
The more you know, is it better? School and sexual and reproductive health
Susana Seidmann, Jorgelina Di Iorio, Susana Azzollini, Silvana Rolando
569-584
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.AO03
Cuánto más sepan ¿mejor? Escuela y salud sexual y reproductiva
Susana Seidmann, Jorgelina Di Iorio, Susana Azzollini, Silvana Rolando
569-584
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v14i42.6794
Representações sociais: a historicidade do psicossocial
Lúcia Pintor Santiso Villas Bôas
585-603
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.AO04
Social representations: the historicity of the psychosocial
Lúcia Pintor Santiso Villas Bôas
585-603
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v14i42.6806
Pedagogia na universidade em transição: reflexões a partir do Processo de Bolonha e da voz de gestores pedagógicos de cursos de Engenharia de Portugal
Rita de Cássia M. T. Stano, Flávia Vieira
605-628
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.AO05
Pedagogy at university in transition: reflections from the Bologna Process and the voices of pedagogical managers in Engineering courses in Portugal
Rita de Cássia M. T. Stano, Flávia Vieira
605-628
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/rde.v14i42.6818
Editorial
Editorial
Pura Lúcia Oliver Martins, Romilda Teodora Ens
317-321
PT (Português (Brasil))
EN (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.7213/dialogo.educ.14.042.ED01
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Métricas
Qualis A1
atribuído pela CAPES no quadriênio 2017-2020.
Indexadores
Sugestão de leitura
Redes Sociais
Developed By
Open Journal Systems