TRAINING, TECHNOLOGIES AND PUBLIC POLICIES:

CONCEPTUAL ISSUES AND SOCIAL STRUCTURES OF POWER

Authors

DOI:

https://doi.org/10.7213/1981-416X.22.074.DS10

Abstract

Thinking about the broad technological formation of socio-philosophical criticism with dialectical and hermeneutic theoretical ballast based on contemporary social philosophers – Bauman, Foucault, Beck, Sennett, Camin, Freire, others – and classics – Rousseau and Bacon – recognized, identified with the themes of politics public and power, is the central movement of this essay. The debate analyzes the common and naturalized use for public policies, training and technology and etymologically problematizes them to broaden conceptual understandings and their imbrications with power. For the management policies of the State and its administrative responsibility – co-responsible for the implementation and development of public and judicial policies – co-responsible for the implementation and development of public and judiciary policies. Technological training is understood as a public education policy for universities and schools – to be aware of the constant, volatile and diluted capitalist market as a centralizer and manipulator of data, information, ideas and behaviors and not to unravel the logic of training. Training with technologies for the development of humanity in each individual and the collectivity of technology to offer the central danger with the condition is the thematization that warns about training for humanity with the sense that the current application of the consumerist market.

Keywords: Public Policies. State. Formation. Technology. Social Philosophy.

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Author Biographies

Claudionei Vicente Cassol, Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões (URI)

Doutor em Educação nas Ciências – PPGEC – Unijuí (Bolsa PROSUC/CAPES). Professor na URI – Frederico Westphalen-RS e CEEDO – Cerro Grande-RS. Integrante do Grupo Biosofia (Pesquisa e Estudos em Filosofia), URI-Frederico Westphalen; Integrante do NEPPES (Núcleo de Estudos e Pesquisas em Políticas e Processos de Educação Superior). ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7837-887X - Lattes: http://lattes.cnpq.br/6978565796991115.

Silvia Regina Canan, Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI

Doutora em Educação – PPGE – UNISINOS. Professora da URI do PPGEDU na Linha de Políticas Públicas e Gestão da Educação - Líder do NEPPES – Núcleo de Estudos em Processos e Políticas de Educação Superior, Membro da Rede GIEPES – Grupo Internacional de Estudos e Pesquisas em Educação Superior DA UNICAMP.

Juliana Vani, Governdo do Estado do Rio Grande do Sul (SEDUC-RS)

Mestre em Educação nas Ciências- UNIJUÍ; Graduada em Pedagogia (FAEL/2019). Graduação em Ciências - Química pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (UNIJUI- 2001); Especialização em Educação, Cultura e Cidadania( (UNIJUI- 2003); Especialização em Gestão Educacional (UFSM-2015); Especialização em Educação Interdisciplinar: Gestão Escolar: Administração, Orientação Educacional- (FAISA-2015); Professora no Estado do Rio Grande do Sul. Integrante do grupo de pesquisa Biosofia - (Pesquisa e Estudos em Filosofia), na Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões-URI-FW; Presidente da ASSOCIAÇÃO CIENTÍFICA MEDEIA - CNAE 9493600.

Published

2022-10-07

How to Cite

Cassol, C. V., Canan, S. R., & Vani, J. (2022). TRAINING, TECHNOLOGIES AND PUBLIC POLICIES: : CONCEPTUAL ISSUES AND SOCIAL STRUCTURES OF POWER. Revista Diálogo Educacional, 22(74). https://doi.org/10.7213/1981-416X.22.074.DS10