Local influence of teacher knowledge on the quality of education in high school

Authors

DOI:

https://doi.org/10.7213/1981-416X.23.078.DS14

Abstract

This article aims to present the importance of the teacher's knowledge in the quality of education in secondary education, considering the local influence. For this, a quantitative research was carried out, using the Principal Component Factor (PCF) technique, Exploratory Spatial Data Analysis (ESDA) and Geographically Weighted Regression (GWR). The results indicate that teaching knowledge is fundamental for the quality of education, since the teacher is responsible for transmitting knowledge to students, which can positively or negatively influence the educational process. Likewise, one cannot fail to address the changes that may occur with the implementation of Law Nº 13.415/17. It is concluded that it is necessary to understand the counter-reforms to give voice to those who are participants in the process and have other perspectives on the proposed legislation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ângela Mara de Barros Lara, Unicesumar

Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Estadual de Maringá (1986), mestrado em Educação pela Universidade Metodista de Piracicaba (1992), doutorado em Educação pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (2000) e Pós-doutorado em Trabalho e Educação na Universidade Federal de Santa Catarina (2012). Professora aposentada da Universidade Estadual de Maringá (2016). É líder do grupo de Estudos e Pesquisa em Estado, Politicas Educacionais e Infância - GEPPEIN. 

Marcos Aurélio Brambilla, Unicesumar

Docente do Programa de Pós-Graduação em Gestão do Conhecimento nas Organizações na Unicesumar. Doutor em Teoria Econômica pela Universidade Estadual de Maringá. Mestre em Economia Regional pela Universidade Estadual de Londrina. Graduado em Ciências Econômicas pela Faculdade Cidade Verde. Áreas de interesse: Políticas Sociais, Distribuição de Renda, Pobreza e Conhecimento. Possui conhecimentos em Métodos Quantitativos em Estatística, Econometria Espacial, Análise Envoltória de Dados e Análise de Conteúdo e em programas de geoprocessamento (Quantum GIS e Arc GIS), de estatística (Stata), de econometria espacial (GeoDa e GeoDaSpace) e de análise de conteúdo (Iramuteq).

Published

2023-08-15

How to Cite

Lara, Ângela M. de B., & Brambilla, M. A. (2023). Local influence of teacher knowledge on the quality of education in high school. Revista Diálogo Educacional, 23(78), 1182–1201. https://doi.org/10.7213/1981-416X.23.078.DS14